Onze diensten
Marktonderzoek als groeistrategie
Waar liggen de groeimogelijkheden voor uw bedrijf? Marktonderzoek helpt uw bedrijf verder te groeien en geeft uw bedrijf de nodige zuurstof en ideeën voor de toekomst.
Nieuwe markten aanboren of uw productassortiment op de bestaande markten uitbreiden? Marktonderzoek verschaft u de informatie die u nodig hebt om uw groeistrategie te bepalen.
- Marktpenetratie: meer van de bestaande producten verkopen aan uw bestaande klanten, zoeken naar cross selling en meer marktaandeel veroveren t.o.v. de concurrentie.
- Marktontwikkeling: zoeken in welke markten de bestaande producten nog nieuwe afzetkansen hebben. Doelgroepen waar u in eerste instantie niet aan gedacht hebt, nieuwe markten die ontstaan of die u zelf kunt ontwikkelen.
- Productontwikkeling: nagaan bij uw bestaand cliënteel of in uw bestaande marktsegmenten welke nieuwe producten u kan ontwikkelen om méér te verkopen: productinnovatie in uw bestaand marktsegment hoort hier bij.
- Diversificatie: de meest extreme vorm, waarin u op zoek gaat naar de ontwikkeling van nieuwe producten zodat u hiermee ook volledig nieuwe markten kan aanboren.