Onze diensten
Naambekendheid en imago-onderzoek
Kennen mensen uw merk, product of bedrijf? En linken ze dit aan de waarden die u voor ogen hebt? Meten is weten, en alleen zo kan uw communicatie bijgestuurd worden.
Onze diensten omvatten:
- Naambekendheid meten: We meten zowel spontane als geholpen naambekendheid.
- Visuele bekendheid: We onderzoeken hoe goed uw logo of beeld herkend wordt.
- Merkidentiteit: We analyseren welke bouwstenen van uw merkidentiteit door de markt herkend worden.
- Imago-onderzoek:
- Welk imago straalt uw onderneming, product of dienst uit?
- Komt dit overeen met de missie en boodschap die u wilt overbrengen?
- Zijn de boodschappen over uw merk consistent en relevant?
- Met welk imago kunnen klanten zich het meest identificeren, zodat ze maximaal uw producten/diensten zouden aankopen?
- Brand Equity meten: We bepalen hoe sterk uw merk is.
- Unieke positionering: We stellen de Points of Difference en Points of Parity op met andere merken om een unieke positionering te bepalen.
- Communicatieonderzoek:
- Via welke communicatiekanalen komt uw bedrijf naar buiten (on- en offline)?
- Straalt uw bedrijf via al deze kanalen consequent hetzelfde imago uit?
- Hoe kan het anders en beter?
- Pre- en postmetingen van reclamecampagnes: hoe efficiënt zijn uw acties?
EXTRA TROEF! Inge Devroe volgde een opleiding Brand Management en Communicatie aan de Vlerick Business School, waardoor het onderzoek binnen een ruimer kader gevoerd kan worden.
Samenwerking met Communicatiebureaus
Wij werken graag samen met uw communicatiebureau, indien gewenst. Bent u zelf een bureau? Wij staan open voor samenwerking!
Een communicatiebureau moet vaak met de resultaten van een marktonderzoek aan de slag. Daarom werken we het liefst zo vroeg mogelijk samen. Veel klanten hebben reeds een bureau waar ze op lange termijn mee samenwerken. Ons onderzoek is vaak ad hoc en vormt de perfecte aanvulling op de structurele samenwerking met uw reclamebureau.