Onze diensten
Klantentevredenheidsonderzoek
Wilt u weten hoe tevreden uw klanten zijn met uw producten of diensten en waar u kunt verbeteren? Wilt u tevens anticiperen op waar uw klanten mee bezig zijn voor de toekomst? Het structureel meten van klantentevredenheid is essentieel om uw bedrijfsvoering te verbeteren en klantloyaliteit te vergroten.
Onze diensten omvatten:
Voor eenmalige klanten:
- Beoordeling van het aankoopproces: We analyseren de 'Customer Journey' of 'klantenreis', van verkoop en productie tot het contact met medewerkers, levering en dienst-na-verkoop.
- Bepalen van USP's: We identificeren wat klanten waarderen aan uw product of dienst.
- Net Promoter Score (NPS): We berekenen hoe waarschijnlijk het is dat een klant uw merk, product of bedrijf aanbeveelt aan derden.
- Kwalitatieve verbeterpunten: We identificeren gebieden voor verbetering.
- Anticiperen op de toekomst: Door te weten waar de klant van wakker ligt, kunt u hierop inspelen.
Voor terugkerende klanten:
- Stimuleren van klantentrouw: We zoeken naar verbeterpunten, onderzoeken manieren van klantenbinding en accentueren uw sterke punten.
- Benchmarking: We positioneren uw bedrijf ten opzichte van andere spelers in de markt.
- Net Promoter Score (NPS): We berekenen de mate waarin klanten uw bedrijf aanbevelen aan derden.
- Optimalisering van klantgerichtheid en klantbeleving: We onderzoeken hoe uw klantgerichtheid en klantbeleving verbeterd kunnen worden.
- Rapportage en aanbevelingen: We leveren uitgebreide rapporten met concrete aanbevelingen om de klanttevredenheid te verbeteren.
- Continu monitoren: We bieden doorlopende monitoring van klantentevredenheid om trends en veranderingen in kaart te brengen.
Extra diensten:
- Testimonials: We kunnen testimonials verzamelen voor uw website, eventueel gekoppeld aan een bezoek ter plaatse bij de klant en het nemen van foto's.
Onze Werkwijze
De bevraging van de respondenten kan via verschillende kanalen of een combinatie daarvan:
- Persoonlijk
- Telefonisch
- Online
Dit is afhankelijk van:
- Het aantal klanten
- De gewenste respons en informatie
Wat kunt u leren van uw ex-klanten en verloren offertes?
Niet alleen bestaande klanten zijn interessant om te bevragen. Ook ex-klanten zijn een nuttige bron van informatie, want zij kunnen ons vertellen waarom ze niet meer bij u kopen. De bevraging van verloren prospecten en verloren offertes levert eveneens zeer leerrijke informatie op.
Dit kan zowel eenmalig als op continue basis gebeuren.